Etätehtävät

Toisen viikon etätehtävät

1) Wiki
Seuraavalla kerralla on tarkoitus tehdä ja julkaista videoita YouTubeen, suunnittelu ja valmistelu puolestaan tapahtuvat verkossa Wikiä käyttäen

2) Wiki
Tuottakaa ryhmänä vanhempainillassa esitettäväksi soveltuva materiaali valitsemastanne kurssiin liittyvästä aiheesta (Habbo/vastaava yhteisö, IRC, mese, Facebook, tms.) ryhmämme yhteiseen wikiin.

Raportoi wiki-työskentelyn fiiliksiä blogiisi.

=============================================================

Ensimmäisen viikon etätehtävät


1) Kuvagalleriat
Lue Vanhempainnetti -sivuilta tietopaketti lapsista ja mediasta. Tutustu myös seuraaviin kuvagallerioihin ja muodosta oma mielipiteesi gallerioista, niiden haitoista ja eduista. Mitä ja miten kertoisit gallerioista vanhempainillassa? Raportoi blogiisi ja valmistaudu esittelemään ajatuksiasi seuraavalla tapaamiskerralla.

IRC-galleria
Kuvake
ii2

2) Virtuaaliympäristöt
Luo itsellesi hahmo HabboHotelliin Habboilu on alunperin tarkoitettu teini-ikäisille, mutta jo jotkut kolmasluokkalaiset pitävät sitä "pikkulasten touhuna". Myös habboilu aloitetaan hahmon luomisella. Käy tutustumassa myös erityisesti nuorten tyttöjen keskuudessa suosittuun GoSuperModel yhteisöön. Luo itsellesi supermalli ja seikkaile. Vaihtoehtoisesti voit tehdä itsellesi tunnuksen Panfuun ja seikkailla hieman erilaisessa ympäristössä.

Tutki em. ympäristöjä "opettajan" silmin. Mitä ajatuksia herää? Raportoi blogiisi ja valmistaudu esittelemään ajatuksiasi seuraavalla tapaamiskerralla. Tutustu ainakin yhteen ympäristöön, mutta halutessasi voit tutkia useampaakin tavallaan vertaillen ko. palveluja.


3) Facebook / Google+
Facebook/Google+ -käyttäjät: Kerro kokemuksistasi ko. palvelun suhteen Voisiko tämä sopia koulumaailmaan ja jos niin miten? Miten opettajan tulisi suhtautua oppilailta tuleviin kaveripyyntöihin?

Facebook/Google+ -oppositiot: Tutustu valitsemaasi palveluun. Rekisteröidy, kokeile ja raportoi blogiisi. Mikäli et halua liittyä kumpaankaan palveluun vakaumuksellisista tms. syistä, voit vaihtoehtoisesti kertoa näkemyksesi ko. palveluista ja miksi niihin ei pitäisi koskea tikullakaan ;-)

4) Tekijänoikeudet
Tutustu sivustoon www.kopiraitti.fi sekä jakamaani vihkoseen "Opettaja tekijänoikeuksien verkossa". Miltä tekijänoikeusviidakko vaikuttaa opettajan näkökulmasta? Raportoi blogiisi!